Magunkról
Szolgáltatásaink
Tudatosan az egészségért
Hálózat
Bejelentkezés
Képek
Elérhetőségeink
Egészségpénztárak

Központi rendelő:
    1135 Budapest,
    Jász utca 33-35.
    térkép

Tel/Fax: 236-0176

Mobil: 06 30 633-0961

SMS: 06 30 633-0961

e-mail:
hungariamed@hungariamed.hu

Adószám: 12489477-2-41



 
 
K&H
 
Generali
Tudatosan az egészségért

Munkahely és lelkiállapot
Az éltető falatok...táplálkozási 1x1
Állandó készenlét - Mindennapi stresszhatások
Csak még egy szál cigarettát... tényleg egy újabb koporsószeg...
Legyőzhetetlen horkolók
Görbe szék, és görbe hát. Amire eddig nem is gondolt
A pohár másik oldala
Tenisz - a mozgás éltető ereje
Tudom: Sál, sapka...
Gyógyszer nélkül egy hét...
Hogyan fokozzuk agyunk..?
150 évig élni
Megoperálnak és még éheznem is kell?
Több éjszakázás - több emlőrák?
A fülzúgást úgy gyógyítják, mint a fantomfájdalmat?
Az ágy
Játékszenvedély
Ilyen betegek vagyunk?
Botrányos kézmosás
Kinek árthat a gyógyfürdő?
Humphrey Bogartnak nem volt légkondija
Miért vagyunk önpusztítók?
Csavaros műér
Szennyezett levegő - csökkenő nemzőképesség
A kevés alkohol védi a szívet - de nem gyógyszer
Prosztatarák gyógyítás - tessék választani!
Tériszony és életszeretet
Viszketés - még az okát sem ismerjük


Tenisz - a mozgás éltető ereje

Sport - a szó hallatán olyan sok minden jut az eszünkbe - egészen az ókori olimpikonoktól a mai sportolókig. Vagy akár a hobbiból úszó, futó, kerékpározó ismerőseink. Az is eszünkbe juthat, hogy jó mozogni - vagy jó lenne, ha lenne rá elég időnk, energiánk ... A sportban is vannak megszívlelendő szempontok: - a mozgást az alapoktól kell elkezdeni - magányos séták helyett inkább a közösen, barátaival sportoljon - a tenisz olyan sport, amit deres halántékkal is el lehet kezdeni: a tenisz mindenkinek élvezet, hiszen az alapokat bárki gyakorolhatja, és ilyenkor egy profi is próbál pontosabban ütni Talán az is felmerülhet Önben, hogy ha eddig nem kezdete el, túl az első, vagy sokadik X-en , már nem izzasztja magát - inkább elolvas egy jó könyvet. Felettébb hasznos időtöltés, de szervezetének nem elég, ha naponta csak a szokásos munkahelyi mozgásokat végzi. Legyen egy kicsit kritikusabb és keményebb Önmagával szemben - és meglátja, szervezete meghálálja a mozgást. Ne ijedjen meg a korától, az első izomláztól, a fáradtságtól - mindenki elkezdte valamikor, még a legnagyobbak is. Első lépésként próbáljon meg mindennapjaiba minél több mozgást csempészni: Lakóhelyén, munkahelyén a lift helyett inkább a lépcsőt válassza! Fárasztóbb, az igaz, de jól átmozgatja a lábait. Nem kell rohanni, álljon meg, ha elfáradt - de próbálja meg. Egy idő után már észre sem veszi az emeleteket! Autó nélkül nehéz mozdulni, főleg annak, aki mindig siet. Mégis, próbáljon meg kevésbé függeni tőle. Ha nincs időhöz kötve, inkább sétáljon, vagy alakítsa úgy időbeosztását, mintha nem lenne autója - és menjen gyalog. Ez még nem sport, de jó kezdet. Ráadásul séta közben nyugodtabban tud gondolkodni, mint vezetés közben. Este, a napi rohanás után is jót tesz egy kis mozgás - akár egyedül, akár a gyerekkel, vagy egy baráttal. Sétáljon -1-2 kört a ház körül, vagy a parkban. Biztosan érezni fogja, hogy "kiszellőzik" a feje, és a teste is lazít egy kicsit. "Nem vagyok már fiatal..." A kor az, amely a sportban a legkevésbé számít. Mindig lehet olyan sportágat találni, amit nyugodtan végezhet anélkül, hogy nem odaillőnek érezné magát. Gondoljon a kerékpározó, futó, úszó idős emberekre - nem mindegyikük kezdte a mozgást még 10 évesen. A HMM szakorvosai orvosi és sportolói szemmel is a teniszt választották. Sokan közülük a negyedik X-en túl kezdték el a rendszeres mozgást. A pályán így mindenki elölről kezdte a tanulást, egészen a bemelegítéstől - a levezetésig. Attól sem kell megijednie, ha olyan baráttal, kollégával kezdi el a teniszt, aki már régóta játszik. Higgye el, ilyenkor a profik is tanulnak- újratanulnak, mert az alapütéseket nekik is állandóan gyakorolniuk kell. Azonban nem elég csak a teniszütőt kézbe venni és az ütéseket megtanulni. A mozgást az alapoktól kell kezdeni! Próbáljon meg javítani állóképességén. Eleinte csak 1500 méter futást tervezzen magának - hetente 2x. Aztán fokozatosan növelheti a távot, és a labda után is egyre könnyebben és gyorsabban mozdul majd. Ha már lekéste azt, hogy 7 éves korában kezdjen rendszeresen mozogni - akár teniszezni - ne törődjön azzal, hogy elszállt a feje fölött egy-két évtized. Minden megtanulható. Egy fontos szempontot kérem mindig tartson szem előtt: szükség van szakemberek, edzők segítségére. Bármilyen sporthoz is kezd hozzá, az ott használatos mozgásformákat könnyebb jól megtanulni, mint később a rosszul beidegződött mozdulatokat kijavítani.

A sportot nem lehet bemelegítés nélkül kezdeni!

Az előző részben a mozgásra bíztattuk Önöket, de ne feledjék: nemcsak a teniszt, semmiféle sportot nem lehet bemelegítés nélkül elkezdeni! Gondoljon vissza az iskolás évek testnevelés óráira - az első percekben mindig bemelegített az osztály. Pedig sokan feleslegesnek tartották! E nélkül azonban sokkal nagyobb a sérülés veszélye, és talán Ön sem szívesen szenvedne hetekig egy húzódás miatt. Elkerülheti, ha sportolás előtt minimum negyed órát szán a bemelegítésre.


Tenisz gyakorlatok


Nyomtatható változat




Lap teteje  
Magunkról Szolgáltatásaink Tudatosan az egészségért Hálózat
Bejelentkezés Képek Elérhetőségeink Egészségpénztárak